Trump lover at gøre Iran-krigen 'stor og smuk' efter Senatet stemmer for at stoppe den
Præsidenten, der som bekendt aldrig har tabt noget i sit liv, kalder senatsafstemningen for 'fake news' og foreslår i stedet at omdøbe krigen til 'Operation Magnificent Victory'.

Det republikansk-ledte Senat har i en historisk afstemning på 50-48 stemt for at afslutte Iran-krigen, hvilket udgør et af de mest opsigtsvækkende nederlag til en siddende præsident i nyere tid. Donald Trumps reaktion udeblev ikke: Han tweetede straks, at krigen faktisk aldrig var startet, og at den i øvrigt var "stor og smuk" og "den bedste krig, jeg nogensinde har set". Det fremgår ikke af tweetet, om Trump er klar over, at der har været aktive kamphandlinger i ni måneder.
"De her senatsfolk aner ikke, hvad de taler om," udtalte Trump til pressen fra Det Ovale Værelse, hvor han angiveligt var i gang med at farvelægge et kort over Mellemøsten med tusch. "Jeg har vundet så mange gange i mit liv. Jeg vinder altid. Og jeg vinder også den her krig, selvom den ikke eksisterer. Faktisk har jeg aldrig tabt noget. Spørg bare Melania."
"De siger, jeg har tabt en afstemning. Det er løgn. Jeg har aldrig tabt en afstemning. Jeg tabte kun popularitetskonkurrencen i tredje klasse, og det var fordi læreren var en deep state-agent." — Donald Trump, ifølge en pressemeddelelse udsendt kl. 03:17 natten til onsdag.
Ifølge politiske kommentatorer er det usædvanligt, at en præsident nægter at anerkende en lovligt vedtaget resolution, men Trump har allerede foreslået en alternativ løsning: Han vil omdøbe krigen til "Operation Magnificent Victory" og erklære, at den er afsluttet, "fordi vi har vundet, og det er slut." Hvornår sejren fandt sted, og hvad den indebar, forbliver uklart, men Trump har angiveligt allerede bestilt en medalje til sig selv med teksten "Største Kriger Nogensinde."
Eksperter påpeger, at dette er første gang i historien, at en krig afsluttes ved at nægte at anerkende dens eksistens, hvilket er præcis den form for nytænkning, Trump altid har lovet.
Dette indlæg er satire. Alle citater er opdigtede. Enhver lighed med virkeligheden er tilsigtet og ironisk.